کادیلاک من

کادیلاک من

کادیلاک من

کادیلاک من

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

قرص اسپیرونولاکتون 100

جمعه, ۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸ ق.ظ

قرص اسپیرونولاکتون

قرص اسپیرونولاکتون ,قرص اسپیرونولاکتون برای ریزش مو,قرص اسپیرونولاکتون برای جوش,قرص اسپیرونولاکتون برای چیست,قرص اسپیرونولاکتون و لاغری,قرص اسپیرونولاکتون 100,قرص اسپیرونولاکتون 25,قرص اسپیرونولاکتون برای موهای زائد

قرص اسپیرونولاکتون

توضیحاتی در مورد قرص اسپیرونولاکتون

از موارد مصرف این قرص این است که اسپیرونولاکتون جهت درمان ادم(در اصطلاح علمی ورم اندام ها)در اثر بیماری های کبدی،مشکلات کلیوی یا نارسایی قلبی تجویز می شود. ورم یا ادم وقتی اتفاق می افتد که مایع از میان سلول های عروق خونی خارج می شود و به فضای بین سلول ها وارد می شود.این مساله باعث متورم شدن بافت سلولی در ریه ها ،پا یا مچ می شود. این عارضه در ریه تنفس را با مشکل مواجه می کند یا پاها را متورم و سنگین می کند. اسپیرونولاکتون با افزایش حجم ادرار ،دفع آب را افزایش می دهد و در نتیجه ورم کاهش می یابد. این دارو همچنین در موارد دیگری مانند افزایش آلدوسترون در بدن و برخی مشکلات دیگر مانند پرمویی(هیرسوتیسم) و برخی از اختلالات هورمونی زنان کاربرد دارد. اسپیرونولاکتون یک داروی ادرار آور حافظ پتاسیم می باشد و برخلاف سایر داروهای ادرار آور این دارو سبب کاهش پتاسیم بدن بیمار نمی شود. این دارو به تنهایی یا همراه با داروهای ادرار آور در یک محصول موجود می باشد.بطور مثال لاسیکتون یک داروی ترکیبی از فروزماید و اسپیرونولاکتون می باشد.این محصولات ترکیبی ،تعداد قرص مصرفی در روز را کاهش می دهند و دارودرمانی را تسهیل می نمایند.اگر قصد مصرف قرص اسپیرونولاکتون را دارید بهتر است با اطلاعات دارویی آن آشنایی کافی داشته باشید. هر دارویی اگر درست مصرف نشود ممکن است عوارض ناخواسته‌ای را به فرد تحمیل کند.

علت مصرف قرص اسپیرونولاکتون

قرص اسپیرونولاکتون به لاتین Spironolactone جهت درمان لنف ادم یا همان ورم اندام‌ها در اثر بیماری‌های کبدی، مشکلات کلیوی یا نارسایی قلبی توسط متخصص تجویز می‌شود

آشنایی با قرص اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون (به انگلیسی: Spironolactone) نام تجارتی: آلداکتون٬ کانرنول٬ لوویون طبقه بندی فارماکولوژیک: دیورتیک نگهدارنده پتاسیم، آنتاگونیست آلدوسترون. طبقه بندی درمانی: درمان خیز، ضد هایپرتانسیون

مصرف قرص اسپیرونولاکتون

نقش ان این است که اسپیرونولاکتون به عنوان داروی کمکی در کنترل حالات خیزدار (مانندنارسایی احتقانی قلب، سیروز کبدی، سندرم نفروتیک که اغلب با زیادی ثانویه آلدوسترون همراه است) و خیز بدون علت مشخص و به عنوان داروی کمکی در درمان فشار خون بالا همراه با افزایش آلدوسترون یا بدون آن، به ویژه درمواردی که نیاز به یک مدر نگهدارنده پتاسیم باشد، مصرف می شود. اسپیرونولاکتون برای تشخیص و درمان افزایش اولیه آلدوسترون و پیشگیری یادرمان کمی پتاسیم خون (در بیمارانی که سایر اقدامات کافی نباشد) مصرف می شود. این دارو در درمان پرمویی بدن در زنان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مصرف قرص اسپیرونولاکتون در بارداری

_در صورت بارداری یا قصد باردار شدن و یا شیردهی،مشکلات کلیوی و غدد آدرنال (فوق کلیوی) ،پزشک خودرا مطلع نمایید. _سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی را به پزشک خود اعلام کنید. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید.

مقدار مصرف قرص اسپیرونولاکتون

_مقدار مصرف روزانه ی این دارو از 25 تا 200 میلی گرم بسته به شرایط و نیاز بیمار در روز می تواند متفاوت باشد لذا دارو را دقیقا مطابق با تجویز پزشک خود مصرف کنید و از کم یا زیاد کردن آن خودداری نمایید. _بهترین زمان مصرف دارو همراه یا پس از غذا می باشد . در صورتی که یک بار در روز تجویز شده باشد بهتر است صبح ها پس از صبحانه مصرف شود.در صورتی که بیشتر از یک نوبت در روز تجویز شده باشد،بهتر است دوز دوم پیش از غروب (6 بعد از ظهر) مصرف شود تا افزایش ادرار موجب برهم زدن خواب بیمار نشود. _در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو به محض یادآوری ،آن را مصرف نمایید اما در صورتی که از ساعت 6 عصر گذشته باشد ،دارو را مصرف نکنید و نوبت بعدی را طبق برنامه قبلی مصرف نمایید.

موارد و طریقه مصرف قرص اسپیرونولاکتون

۱-درمان خیز ناشی از سیروز کبدی، سندرم نفروتیک و نارسایی قلبی،و ریزش مو دربالغین : روزانه ۲۵ تا ۲۰۰ میلی گرم منقسم در ۳ دوز [۲ تا ۴ دوز] تا حداقل ۵ روز و ادامه با ۷۵ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز در ۲ تا ۴ دوز منقسم. در کودکان شروع با ۱ تا ۳ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در روز به صورت دوز واحد یا منقسم در ۲ تا ۴ دوز و تنظیم دوز بعد از ۵ روز : دوز را می‌توان تا ۳ برابر مقدار شروع آن افزایش داد. (همگی موارد فوق به صورت PO یا خوراکی) ۲- درمان هایپرتانسیون، دربالغین : شروع با ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز به صورت PO به صورت دوز واحد یا منقسم در ۲ تا ۴ دوز برای حداقل دو هفته و سپس تنظیم دوز هر دو هفته یک بار تا ۲۰۰ میلی گرم در روز به صورت دوز نگهدارنده MD برحسب نیاز بیمار. در کودکان شبیه درمان خیز و آسیت (در بالا ذکر گردید) ۳- درمان هیپوکالمی ناشی از دیورتیکها، در بالغین : ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم روزانه به صورت PO ۴- تشخیص هیپرآلدوسترونیسم اولیه ، ۴۰۰ میلی گرم در روز در ۲ تا ۴ دوز منقسم در ۳ تا ۴ هفته (آزمون طولانی مدت) یا ۴ روز (آزمون کوتاه مدت) ۵- درمان هیپرآلدوسترونیسم اولیه در بالغین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز در ۲ تا ۴ دوز منقسم قبل از جراحی

نکاتی در مورد مصرف قرص اسپیرونولاکتون

مصرف این دارو را باید حتی بعد از احساس بهبودی ادامه دهید. قرص اسپیرونولاکتون را بهتر است همراه با غذا و یا بعد از وعده غذایی خود مصرف کنید. از آنجا که این دارو می‌تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروساز خود قرار دهید. در صورت بارداری در صورت وجود مشکلات کلیوی و غدد آدرنال (فوق کلیوی)، پزشک خود را مطلع نمایید. سابقه هرگونه حساسیت دارویی را به پزشک خود اعلام کنید. در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو به محض یادآوری، آن را مصرف نمایید اما در صورتی که از ساعت 6 عصر گذشته باشد، دارو را مصرف نکنید و نوبت بعدی را طبق برنامه قبلی مصرف نمایید. به علت اینکه اسپیرونولاکتون حافظ پتاسیم در بدن می‌باشد درصورت مصرف طولانی با دوز بالا، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم را مانند نمک‌های حاوی پتاسیم یا کم سدیم، هندوانه، سیب زمینی، موز، سویا، کدو حلوایی، آلو و… را محدود کنید تا سطح پتاسیم خون افزایش نیابد. مصرف این دارو در خانمها ممکن است موجب تغییرات در دوره ماهانه و تغییرات هورمونی مربوط به آن از جمله نامنظم شدن قاعدگی، ریزش موهای زاید، دل پیچه، تغییر خلق و خو، قرمزی پوست و… شود. در صورتی که این مشکلات برای شما بوجود آمد، به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف داروی اسپیرنولاکتون بر روی جنین، خصوصا جنین پسر عوارض بدی می‌تواند داشته باشد. لذا حتما باید حداقل 3 ماه پیش از بارداری قطع شود. بنابراین خانم‌ها در سنین باروری که تحت درمان با این دارو می‌باشند باید یک روش موثر پیشگیری از بارداری طبق نظر پزشک خود در پیش بگیرند. تا مشخص شدن پاسخ به دارو، از انجام فعالیت‌های مخاطره‌آمیز، مانند رانندگی، خودداری کنید. بیماران سالخورده به اثر مدر دارو مستعدتر بوده و برای جلوگیری از ترشح بیش از حد ادرار ممکن است به مقادیر کمتر دارو احتیاج داشته باشند. شیردهی در دوران مصرف این دارو توصیه نمی‌شود. این دارو می‌تواند نتایج غیر معمولی را با آزمایش‌های پزشکی خاص ایجاد کند. به هر دکتری که مراجعه می‌کنید بگویید از قرص اسپیرونولاکتون استفاده می‌کنید. از جایگزین‌های نمکی یا محصولات لبنی کم سدیم حاوی پتاسیم استفاده نکنید. این محصولات می‌توانند باعث افزایش سطح پتاسیم شما در هنگام مصرف اسپرینولاکتون شوند. نمک زیاد بدن باعث حفظ آب در بدن می‌شود، که ممکن است اثر بخشی این دارو را کاهش دهد.

مضرات قرص اسپیرونولاکتون

احساس خستگی،گیجی ، خواب آلودگی و تهوع از عوارض شایع این دارو می باشد که با مصرف وعده های غذایی سبک و محدود کردن غذاهای چرب و پر ادویه می توان آن را کاهش داد. -بدلیل اینکه این دارو ممکن است کمی خواب آورباشد،تا زمانی که اثر خواب آوری آن را احساس می کنید از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط بیشتری دارند خودداری نمایید. _مصرف این دارو در خانمها ممکن است موجب تغییرات در دوره ماهانه و تغییرات هورمونی مربوط به آن از جمله نا منظم شدن قاعدگی ،ریزش موهای زاید،دل پیچه ،تغییر خلق وخو ،قرمزی پوست و… شود.در صورتی که این مشکلات برای شما بوجود آمد،به پزشک خود اطلاع دهید. _مصرف داروی اسپیرنولاکتون بر روی جنین ،خصوصا جنین پسر عوارض بدی می تواند داشته باشد.لذا حتما باید حداقل 3 ماه پیش از بارداری قطع شود.به این دلیل خانم ها در سنین باروری که تحت درمان با این دارو می باشند باید یک روش موثر پیشگیری از بارداری طبق نظر پزشک خود در پیش بگیرند.

موارد منع مصرف قرص اسپیرونولاکتون

حساسیت مفرط به دارو، آنوری، نارسایی کلیه (حاد و مزمن) و به طور کلی در اختلالات شدید کلیوی، نفروپاتی دیابتی، مصرف همزمان با سایر دیورتیکهای نگهدارنده پتاسیم یا با ترکیبات پتاسیم، پتاسیم سرم بالاتر از ۵٫۵ میلی اکی والان در لیتر (هیپرکالمی)

چگونگی مصرف قرص اسپیرونولاکتون

داروی اسپیرونولاکتون را دقیقاً همان طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید . راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. این دارو را در دوز های بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه شده، مصرف نکنید. در حین استفاده از این دارو، شما ممکن است نیاز به انجام آزمایش‌های مکرری داشته باشید. این دارو می‌تواند باعث نتایج غیر معمول در آزمایش‌های پزشکی خاصی شود. در این مورد به پزشک معالج خود درباره استفاده از این دارو بگویید. اگر شما نیاز به عمل جراحی دارید، ممکن است که نیاز به توقف مصرف این دارو برای زمان کوتاهی داشته باشید. هر پزشک یا جراحی که قرار است شما را عمل کند باید از مصرف تاموکسیفن توسط شما مطلع باشد. اگر شما تحت درمان برای فشار خون بالا هستید، استفاده از این دارو را حتی اگر شما احساس بهبودی کردید، ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب بدون علامت است. شما ممکن است نیاز به استفاده از داروهای ضد فشار خون برای بقیه عمر خود، داشته باشید.

شرایط نگهداری قرص اسپیرونولاکتون

این دارو را در دمای اتاق به دور از گرما ، نور خورشید و یا رطوبت نگهداری کنید.

تداخلات دارویی با قرص اسپیرونولاکتون

مصرف این دارو با داروهای دیگر که ممکن است شما را دستخوش سرگیجه کند یا فشار خون شما را کاهش می‌دهد، می‌تواند این اثرات را بدتر کند. قبل از مصرف اسپیرونولاکتون با یک داروی مخدر درد، یک داروی شل کننده‌ی عضلانی، یا داروهای مورد استفاده برای درمان اضطراب یا تشنج، با دکتر خود مشورت کنید. دیگر داروها که ممکن است مصرف بیش از حد آنها با مصرف اسپیرونولاکتون تداخل داشته باشند، داروهای بدون نسخه، ویتامین‌ها و داروهای گیاهی هستند. به دکتر یا هر مراقب سلامت شما، در مورد تمام داروهای مصرفی فعلی خود و یا داروهایی که شروع و یا متوقف کرده‌اید ، اطلاع دهید.

قرص اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون نتایج سنجش غلظت 17- هیدروکسی کورتیکواستروئید ادرار و پلاسما به روش فلوئورومتری را تغییر می‌دهد و ممکن است موجب افزایش کاذب دیگوکسین سرم در آزمون رادیوایمونواسی شود.سال گذشته صورتم جوش های زیادی زد ,به دکتر زنان مراجعه کردم و گفتم که پریودهای نامنظمی همراه بادرد شدید و حالت تهوع دارم. دور سینه و ناف وچانه ام موهای زائد وجود دارد. دکتر با گرفتن آزمایش و سونوگرافی و فهمیدن اینکه مشکلی ندارم و تنها هورمون مردانه دارم قرص ضدبارداری و اسپیرونولاکتون را برایم تجویز کرد. به مدت نه ماه مصرف کردم. جوش هایم خیلی خوب شد,اما ادامه ندادم,دوباره جوش زدم. چکار باید بکنم ,به محض اینکه ازدواج کردم این قرص هارا قطع کردم چون ترسیدم ضرری برای باردار شدن در آینده داشته باشد. لطفا کمکم کنید,ایا این قرص ها ضرر دارد؟ پاسخ: با این شرح حال طیف سندرم های مقاومت به انسولین ( مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک) مطرح است. این بیماری با 3 معیار تشخیص داده می شود: 1) عدم تخمگذاری مزمن (خونریزی های نامنظم و یا قطع خونریزیی) 2) شواهد بالینی ازدیاد هورمون آندروژن (پرمویی، آکنه، ریزش مو هورمونی) 3) رد سایر اختلالات مانند افزایش پرولاکتین، اختلالات تیرویئد و CAH(هایپرپلازی مادرزادی آدرنال). اغلب قاعدگی های نامنظم کمی پس از منارک (شروع قاعدگی) شروع شده و همراه با افزایش وزن پیشرونده اند. در سونوگرافی نیز فولیکولهای کوچک متعدد مشاهده می شود. در این افراد اختلالات تحمل گلوکز بیشتر است (احتمال ابتلا به دیابت). در صورت شدید بودن پرمویی و یا شروع بیماری از زمان منارک احتمال CAH(هایپرپلازی مادرزادی آدرنال) می باشد که ناشی از کمبود یک آنزیم است. باید جهت اثبات از تست تحریکی ACTH استفاده کرد. درمان: درمان براساس تمایل بیمار برای بارداری تعیین می شود. اگر تمایل به بارداری باشد و بیمار باردار نشود باید تحت القای تخمک گذاری قرار گیرد و در افرادی که تمایلی به بارداری ندارند هدف از درمان برقراری سیکل های منظم و جلوگیری از ایجاد سرطانهای ناشی از اختلالات هورمون است. و همچنین جلوگیری از دیابت، کاهش پیشرفت پرمویی و کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی. تخمدانهای پلی کیستیک یک بیماری مزمن است که قسمت های مختلفی از بدن شامل تخمدان ، پوست و مو و غدد داخلی درگیر هستند و درمان قطعی نداردولی کاهش وزن و ورزش منظم روزانه (پیاده روی سریع روزی 40 دقیقه) توصیه می شود. درکاهش علائم موثر است. دارو باید طبق نظر پزشک متخصص تجویز و مصرف شود. این بیماری در صورت عدم درمان سبب کاهش قدرت باروری می شود. در کل توصیه می شود وزن مناسب داشته باشید و ازدواج و بارداری تا حد امکان به تعویق نیافتد!(تبیان)

بیشتر بخوانید : قرص آسنترا ♥ قرص آهن ♥ قرص امگا 3 ♥ قرص ادیوس قرص آتورواستاتین

  • مجید بداغی

قرص آلفن ایکس

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۸ ب.ظ

قرص آلفن ایکس

قرص آلفن ایکس ,قرص آلفن ایکس ال 100 چیست؟,قرص آلفن ایکس ال چیست,قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ برای چیست,قرص آلفن ایکس چیست,قرص آلفن ایکس برای چیست,قرص آلفن ایکس ال 100 دیکلوفناک سدیم,قرص آلفن ایکس100,قرص آلفن ایکس ال 100 برای چیست

قرص آلفن ایکس

توضیحاتی در مورد قرص آلفن ایکس

اگر به دنبال قرصی ضد التهاب و مسکنی برای دردهایتان می گردید قرص آلفن ایکس می تواند در این مورد به شما کمک زیادی کند پس متن زیر را به طور کامل بخوانید. قرص آلفن ایکس ال 100 دارو مسکن ،ضد التهاب وضد تب ها موارد مصرفدیکلوفناک به دسته داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی تعلق دارد. این دارو در جهت کاهش درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل در آرتریت، نقرس و سایر بیماری های روماتیسمی استفاده می شود. از دیکلوفناک در درمان دیگر موارد درد مثل سردرد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان نیز استفاده می شود. دیکلوفناک به دو صورت دیکلوفناک سدیم و دیکلوفناک پتاسیم تولید می شود. تفاوت اصلی بین این دو ملح زمان اثر گذاری آنها می باشد.دیکلوفناک پتاسیم سریع تر از سدیم جذب می شود و اثر می نماید به همین دلیل نوع پتاسیم دار این دارو برای کنترل دردهای حاد و آنی سریع تر عمل می نماید و مناسب تر است اما نوع سدیم دار که آلفن ایکس از این دسته می باشد، چون به صورت آهسته رهش ساخته می شود مدت زمان بیشتری در بدن می ماند و به مدت طولانی تری درد را کنترل می نماید و در نتیجه مناسب کنترل درد و التهابات مزمن می باشد..در این مطلب از سایت جسارت به خاصیت و عوارض مصرف قرص آلفن ایکس 100 چیست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص آلفن ایکس

دیکلوفناک از مهار کننده های قوی آنزیم سیکلواکسیژناز است. این دارو همچنین پروستاگلندین ها، پروستاسایکلین و ترومبوکسان را کاهش می دهد.مسکن‌ها داروهایی هستند که به هنگام درد به کمک ما می‌آیند. در واقع مسکن‌ها با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می‌کنند. اگرچه تحمل درد برای هیچکس خوشایند نیست، اما استفاده از داروهای مسکن به طور مداوم هم عوارض جبران‌ناپذیری می‌تواند به همراه داشته باشد. مشکلات گوارشی شایع‌ترین عوارض استفاده مداوم از مسکن‌هاست. آلفن ایکس ال نام یکی از داروهای مسکن است که این روزها بیشتر برای تسکین دردهای مفصلی و دردهای استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام دیگر این دارو دیکلوفناک سدیم است. دیکلوفناک در دو نوع دیفلوفناک سدیم و دیفلوفناک پتاسیم عرضه می‌شود. نوع سدیم آن در بدن به آرامی جذب شده و بر همین اساس اثر ضد درد آن زمان بیشتری در بدن باقی می‌ماند. 

هشدار در مورد مصرف قرص آلفن ایکس

در بیماران دچار اختلالات کلیوی، کبدی یا قلبی، با احتیاط و با حداقل میزان ممکن به کار رود. در ضمن وضعیت عملکرد کلیه مرتباً کنترل گردد.. در بیماران دچار زخم معده فعال از مصرف خودداری شود. همچنین بیماران با سابقه زخم بهتر است از مصرف این دارو پرهیز نموده و در صورت بروز صدمات معده ای- روده ای مصرف آن قطع گردد.. این دارو در افراد پیر و همچنین افرادی که سابقه حمله آسم و حساسیتی دارند با احتیاط مصرف شود.طی 2 سال گذشته گزارشات متعددی از فلج ناشی از تزریق دیکلوفناک در کودکان زیر 13 سال به مرکز ثبت و بررسی عوارض جانبی داروها ارسال شده است.فارماکوکینتیکدیکلوفناک از راه های خوراکی یا رکتوم به طور کامل جذب می گردد. حداکثر غلظت سرمی 2 ساعت بعد از مصرف خوراکی ایجاد می شود. اتصال پروتئینی دارو 99 درصد بوده و متابولیت های دارو غیر فعال و نیمه عمر آن 2 ساعت است. دارو عمدتاً از راه ادرار دفع می گردد. آلفن ایکس ال در افراد سالمند باید با احتیاط مصرف شود. در افراد با درمان بلند مدت طی این دارو وضعیت عملکرد کلیه مرتباً باید کنترل گردد. امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

نحوه و روش مصرف قرص آلفن ایکس

 -دیکلوفناک را در صورت نیاز ،به مقدار و تعداد دفعاتی که پزشک یا داروساز توصیه می نماید مصرف کنید. مصرف بیش ازحد داروهای ضددرد،عوارض این داروها ( مخصوصا عوارض گوارشی) را افزایش می دهد والزاماً مصرف مقدار زیاد دارو، تاثیر بیشتری در کنترل درد ندارد. -این دارو را بصورت کامل همراه با یک لیوان آب یا شیر پس ازغذا میل کنید. از جویدن، خردکردن یا حل کردن این دارو درمایعات بپرهیزید و جهت اطلاعات بیشتر، بروشور موجود در بسته ی دارو را مطالعه فرمایید. -در صورت فراموشی یک نوبت مصرف، به محض یادآوری، دارو را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.این دارو به طور کامل جذب بدن شده و از راه ادرار دفع می شود. قرص آلفن ایکس ال را بهتر است که بعد از غذا به همراه آب فراوان و یا یک لیوان شیر میل کنید. همچنین بعد از مصرف این قرص تا نیم ساعت از دراز کشیدن خودداری کنید.میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک تعیین گردد. ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما دارو را با مقدار کم تجویز کند. به طور معمول با توجه به شرایط و بیماری هر فرد این دارو می‌تواند به تعداد یک عدد قرص یا بیشتر مصرف شود. توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه داروهای ضد درد ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند.

عوارض قرص آلفن ایکس

همانطور که ثابت شده است هر دارویی در کنار فواید درمانی, مضراتی را نیز برای بدن دارد. از شایعترین عوارض قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ می توان به احساس سرگیجه, سردرد, تحریک پذیری, حالت تهوع و استفراغ, خواب آلودگی, ناراحتی های گوارشی مانند درد معده, یبوست, اسهال, حالت تهوع و استفراغ اشاره کرد. اما در مواردی خوردن این دارو عوارض شدیدی مانند اختلال در تنفس, خارش غیر طبیعی پوست و ناراحتی های پوستی, تغییر رنگ پوست, ورم دست و پا, تب شدید, زرد شدن چشم, وزوز گوش, مشاهده خون در ادرار, اسهال و استفراغ خونی را نیز در پی داشته باشد. در صورت مشاهده هر کدام از موارد گفته شده حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

تداخلات دارویی قرص آلفن ایکس

مصرف همزمان قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ با بعضی دارو ها از جمله داروهایی مانند مهارکننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ممکن است مشکلاتی را برای بعضی اندام های بدن بوجود آورد به عنوان نمونه ممکن است سبب شود تا تاثیر این داروها بر روی کنترل فشار خون کم شده و خطر بروز نارسایی ها کلیوی را در پی داشته باشد. همچنین مصرف همزمان داروی آلفن ایکس ال ۱۰۰ با داروهای ضد میکروبی باعث بروز تشنج می شود.

نام دیگر قرص آلفن ایکس

آلفن ایکس ال به لاتین Alfen Xl نام دیگر داروی دیلوفناک سدیم است که با اثر ضد دردی که دارد به منظور کاهش التهاب و تسکین درد در بیماری‌هایی مثل استخوان درد، درد مفاصل، دیسک کمر، سردرد و دردهای بعد از عمل جراحی کاربرد دارد. مشکلات گوارشی مثل تهوع، سوزش یا درد معده، سردرد و سرگیجه برخی از عوارض مصرف این داروست.

قرص آلفن ایکس چیست

آلفن ایکس ال (Alfen Xl) نوع سدیم دار داروی دیکلوفناک بوده و از دسته داروهای مسکن، ضد التهاب و ضد تب است که به دلیل طولانی بودن مدت اثرگذاری برای دردهای مزمن بسیار مطلوب است. از این دارو به منظور تسکین دردهایی مانند سردرد، دردهای دوران قاعدگی، التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، درد دندانی و دردهای پس از عمل های جراحی استفاده می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف قرص آلفن ایکس

در صورت داشتن سابقه هرگونه زخم گوارشی پزشک را در جریان قرار دهید. این دارو برای افرادی که ناراحتی‌های قلبی یا عروقی دارند مناسب نیست. در صورتیکه در دوران حساس بارداری یا شیردهی قرار دارید قبل از مصرف قرص آلفن ایکس ال با پزشک در این باره مشورت کنید. اگر سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلالات کلیوی، آسم، اختلالات کبدی یا قلبی را داشته‌اید، این دارو را با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف کنید. چنانچه مصرف یک نوبت از دارو را از دست دادید، به محض اینکه بخاطر آوردید آن را مصرف کنید اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک می‌باشید از مصرف آن صرف نظر کنید. برای جبران نوبت از دست رفته نوبت بعدی را دو برابر نکنید. اگر سابقه ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلالات کلیوی، آسم، اختلالات کبدی یا قلبی را داشته‌اید این دارو را با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف کنید. چنانچه سابقه حساسیت به آسپرین یا دیگر داروها را داشته‌اید قبل از مصرف این دارو با پزشک در این رابطه صحبت کنید. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید. مصرف مقدار زیاد دارو، تاثیر بیشتری در کنترل درد ندارد. بهتر است دارو را پس از یک وعده غذایی مصرف کنید. با این کار عوارض آن را به حداقل ممکن می‌رسانید. اگر طی مصرف قرص آلفن ایکس ال دچار حالت تهوع شدید بهتر است غذاهای پرادویه و پرچرب را مصرف نکنید. دیکلوفناک را به مدت طولانی مصرف نکنید. در مدت مصرف این دارو ممکن است اسهال خفیفی را تجربه نمایید که خودبخود برطرف می‌گردد. طی مصرف این دارو مایعات کافی بنوشید. چنانچه با مصرف این دارو دچار علائمی مثل احساس تنگی نفس، خس خس سینه، ورم لب یا صورت، خارش پوستی شدید، وجود خون در مدفوع یا استفراغ و درد شکمی شدید، حتماً به پزشک مراجعه نمایید. طی مصرف این دارو بطور منظم فشار خون خود را بررسی کرده و اگر مقادیر بالا بود پزشک خود را در جریان قرار دهید. بعد از مصرف این قرص تا نیم ساعت از درازکشیدن خودداری کنید. مصرف این دارو در کودکان زیر ۱۳ سال ممکن است باعث فلج عضلانی شود.

ممنوعیت مصرف قرص آلفن ایکس

دیکلوفناک نباید در بیماران با سابقه حساسیت به آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب (همچون ایبوپروفن، ایندومتاسین یا پیروکسیکام)، بیماران مبتلا به زخم فعال معده یا دوازدهه و بیماران دچار پورفیری (نوعی بیماری خونی) استفاده شود.

مصرف قرص آلفن ایکس در بارداری

در صورت بارداری، شیردهی، دیابت، نقص کلیوی یا کبدی قبل از مصرف دارو به پزشک یا داروساز اطلاع دهید.اگر هم زمان داروهای دیگری مصرف می کنید برای جلوگیری از تداخلات احتمالی به پزشک یا داروساز اطلاع دهید. پزشک از عوارض احتمالی داروی شما آگاه است بنابراین دوره درمان دارو را مطابق تجویز پزشک تکمیل و از قطع خودسرانه دارو پرهیز کنید.

نام تجاری قرص آلفن ایکس

 آلفن ایکس ال در واقع نام تجاری داروی دیکلوفناک سدیم است که به صورت آهسته رهش در این محصول فرموله گردیده است. این دارو در شرکت داروسازی البرز دارو تولید می شود

موارد مصرف قرص آلفن ایکس

 آهسته رهش بودن یک فرمول دارویی باعث می شود که مدت اثر گذاری دارو در بدن طولانی تر شود و این قابلیت در ترکیباتی مانند داروهای ضد درد که جهت تسکین بکار می روند، خصوصاً در دردهای مزمن بسیار مطلوب است. این دارو جهت تسکین دردهایی مانند التهاب مفاصل، کشش تاندون و عضلات، نقرس، میگرن، درد دندانی و دردهای پس از عمل های جراحی توصیه می شود. دیکلوفناک با مهار آنزیم سیکلوکسیژناز که مسئول تولید پروستاگلاندین ها(عوامل ایجاد کننده ی التهاب در اعضای آسیب دیده)می باشد، مانع از افزایش التهاب و درد می گردد. درواقع با کاهش سطح ناقل های درد و التهاب در بدن، درد و التهاب کنترل می شود.

بیشتر بخوانید : قرص بتاهیستین ♥ قرص بیوتین ♥ قرص اکوفان ♥ قرص اکوفن قرص امپرازول

  • مجید بداغی

گروه خونی ab

سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۵ ب.ظ

گروه خونی ab

گروه خونی Ab ,گروه خونی Ab+ برای ازدواج,گروه خونی Ab منفی,گروه خونی Ab مثبت چه بخورند,گروه خونی A مثبت,گروه خونی Ab+رژیم غذایی,گروه خونی Ab منفی برای ازدواج

گروه خونی Ab , گروه خونی Ab+ برای ازدواج , گروه خونی Ab منفی , گروه خونی Ab مثبت چه بخورند

توضیحاتی در مورد گروه خونی Ab

ویژگی اساسی این گروه این است که گروه خونی AB در میان چهار گروه خونی، کمیاب ترین نوع است. بنابر تحقیقی در ژاپن، افراد گروه خونی AB معمولاً در شمار پیشگویان، رمالان، ساحران، غیب گویان، درمانگران با دعا و واسطه های احضار ارواح هستند. در واقع این حرفه ها دو برابر هر گروه خونی دیگر، در بین گروه خونی AB است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد گروه خونی Ab صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

طبع گروه خونی Ab چیست

تاریخچه این گروه خونی نشان می دهد که این گروه خونی شاید بیش از هزار سال نیست که پیدا شده است و فقط ۲ الی ۵ درصد از جمعیت کل جهان دارای این گروه خونی می باشند. گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می باشد. شناخت آنها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آنها تلفیقی از سایر گروههای خونی است. به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می گویند، زیرا می تواند از هر 3 گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است.

سابقه گروه خونی Ab

گروه خون AB کمتر از هزار سال سابقه دارد و بصو‌رت کمیاب (شامل 2 تا 5 درصد جمعیت جهان) و از نظر بیولوژیکی بسیار پیچیده است. این گروه خونی براحتی در میان سایر گروهها جای نمی‌گیرد. تلفیق پاد‌گنهای سازنده گروه خونی AB گاه شبیه گروه خون A و گاه همچون گروه B است و گاه همچون گروه خونی آسمانی و کاملاً بیگانه مخلوطی از هر دو نوع. براساس شرایط گاهی نیز تلفیق کیفیت آن می‌تواند مثبت و یا منفی باشد به این جهت رژیم غذایی گروه AB نیاز به توجه کامل به لیست غذاها و آشنایی با عادات غذایی هر دو گروه خونی A و B دارد تا بتوان به نتیجه مطلو‌بتری دست یافت. وی افزود: به طور کلی اکثر مواد غذایی که برای گروههای خونی A و B مناسب نیست برای گروه خونی AB نیز مطلوب نمی باشد هر چند موارد استثنایی نیز وجود دارد.

خلق و خوی گروه خونی Ab چیست

از آنجایی که این گروه خونی جنبه هایی از گروه خونی A و گروه خونی B را دارد، دارای حساسیتهای گروه خونی A و تواناییهای سازمانی گروه خونی B هستند. افراد با گروه خونی AB دارای خلق و خوی ضد و نقیضی بوده و به راحتی نمی توان آنها را شناخت. آنها مخلوطی از تضادها هستند، خجالتی در مقابل بعضی ها، بی باک و گستاخ با بعضی دیگر، برونگرا و درونگرا، گاهی بسیار آرام و خونسرد به نظر می رسند. متکلف و ظاهرنما، اما در عین حال مرموز و غیرقابل پیش بینی هستند. در پیدا کردن مشکلات و دور زدن آنها توانا هستند. به آسانی خسته می شوند. آنها می توانند اجتماعی و مطمئن یا خجالتی و کمرو باشند. در فعالیتهای اجتماعی می توانند هماهنگ ظاهر شوند. علاقه مند به ایجاد رابطه نیستند و تلاش چندانی هم برای این کار نمی کنند.

رشته افراد دارای گروه خونی Ab چیست

رشته ای که افراد این نوع گروه خونی به ندرت از سر می گذرانند، حسابداری است. بهتر است هر شغلی که نیاز به استفاده یا نظارت بر پول دارد به عهده فرد دیگری گذارده شود. هر کاری که با امور بانکی یا خدمات مالی سر و کار دارد برای افراد گروه خونی AB مناسب نیست، زیرا پول آنان را سر در گم می کند. این حالت به دلیل نادرستی ایشان نیست، بلکه در تصمیم گیری مشکل دارند، لذا نمی دانند چگونه پول را خرج کنند.این مشکل به استعداد فوق العاده ای مربوط می شود که شخص گروه خونی AB برای سنجش و تجزیه و تحلیل منطقی امور دارد. وقتی فردی بیش از حد منطقی باشد، چه روی می دهد؟ آنها توان درک آرا و نظرات زیادی را دارند و سخت تصمیم می گیرند. افراد گروه خونی AB توان آن را دارند که هرگاه با گزینشی روبرو شوند برای هر راه حلی دلیل بیاورند، اما قدرت انتخاب مابین آنها را ندارند، شاید بدین دلیل که ایشان به خوبی می فهمند انتخاب کردن صرفاً عملی ذهنی و غیر عقلانی است که ارتباط اندکی با روند منطقی دارد که از نظر آنها بسیار با ارزش شمرده می شود. این حالت آنها را زمین گیر و درمانده می کند. آنچه فرد گروه خونی AB نیاز دارد، قرار گرفتن در موقعیتی است تا برای شخصی که خوب تصمیم می گیرد سازماندهی و هماهنگی وظایف کند که در نتیجه تیمی شکست ناپذیر می سازند.

خصوصیات گروه خونی Ab

این گروه کم جمعیت را می توانیم فرهیخته ترین گروه جمعیتی بدانیم. آنها عاشق علم هستند و افراد منطقی، حساس و آرام به حساب می آیند. این افراد بسیار خونسرد و خویشتندار هستند. اما مراقب باشید که از این خصوصیت شان سوء استفاده نکنید و بار زیادی را روی دوششان نیندازید. افراد دارای گروه خونی AB می توانند آشوبهایی را آرام کنند. آنها می توانند دیگران را با روحیه طنزی که دارند نقد کنند و با قهقهه هایشان جمعیت را سرحال بیاورند. این افراد دارای خلاقیت هستند و مغز خوبی برای تجارت و کنار آمدن و سازگاری با مردم دارند. آنها تاجران خوبی هستند. رومانتیک و احساساتی بوده و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید تلاش کنند. این افراد به آسانی کسی را نمی بخشند، گاهی خشمگین می شوند و اغماض را دوست ندارند. آنها درباره ی گذشته بسیار حساسند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. خونسردند، اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و به کارهای هنری بسیار علاقه دارند. چندان مسؤولیت پذیر نیستند و مسؤولیتهای زیاد از حد برای آنان ایجاد مشکل می کند. افرادی محافظه کارند، از قدرت فهم بالایی برخوردارند. خودرای و مستقل، علاقمند به مطالعه و ورزش و کم حرف هستند. به معنویات علاقه دارند. گرچه صاحبان گروه خونی A افرادی وقت شناس هستند، اما AB ها نیز در رتبه دوم وقت شناسی قرار دارند. فرد با گروه خونی AB در صورتی که پشتکار داشته باشد، می تواند خیلی زود پیشرفت کند. آنها از نظر فکری پیشرو هستند. تعادل در فعالیتهایشان به آنها در رسیدن به قدرت واقعی کمک می کند. افرادی منطقی، حسابگر، امین و روراست هستند. قابل اعتماد بوده و تمایل زیادی به محبوب بودن دارند. این افراد هنرمندان خوبی هستند. همچنین آنها حسابدارهای خوبی می شوند و به این رشته بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند. چنین افرادی برای مدیریت، قضاوت، نمایندگی، کارمندی و کارفرمایی هردو مناسب هستند. بسیاری از آنها نیز ویژگیهای لازم برای معلم بودن و تدریس را دارند.

به ارث بردن گروه خونی نوزاد از والدین

طبیعتاً گروه خونی نوزاد از والدین به ارث می‌رسد، البته باید توجه داشت که چون نوع O مغلوب است ژنوتیپ نوع O همیشه خالص است (OO) و فنوتیپ نوع AB دارای ژنوتیپ AB است ولی گروه خونی مثلاً A می‌تواند دارای ژنوتیپهای AA یا AO باشد؛ لذا اگر مثلاً والدین هر دو دارای گروه خونی O باشند نوزاد قطعاً گروه خونی O خواهد بود ولی نوزاد والدینی با گروه خونی A ممکن است دارای گروه خونی A یا گروه خونی O باشد. با توجه مطالب بالا می‌توان انواع ژنوتیپ گروه خونی را مطابق زیر در نظر گرفت Ai = گروه خونی A هتروزیگوت AA = گروه خونی A هموزیگوت Bi = گروه خونی B هتروزیگوت BB = گروه خونی B هموزیگوت ii = گروه خونی O هموزیگوت AB = گروه خونی AB هتروزیگوت

گروه خونی Ab و شخصیت های قابل اعتماد

افراد گروه خونی AB در هر فهرستی از شخصیت های قابل اعتماد، رتبه بالایی تشکیل می دهند. سخت کوشانی هستند که فشار روحی را می پذیرند. زمانی که اداره کردن روال کار برای آنان ترسیم می شود، چنان کارآمد هستند که نیازی ندارند تا تصمیمی بگیرند یا انتخابی کنند. از سوی دیگر تا زمانی که گزینش ها برای انتخاب کردن، بیش از حد زیاد و متفاوت نباشد، از کار لذت می برند و در سازماندهی برنامه کاری خود بی نظیر می باشند.

ویژگی های اخلاقی گروه خونی Ab چیست

اگر با فردی از این گروه خونی روبرو هستید، باید بدانید که نه به گذشته فکر می کند و نه به آینده دور. برای او حال و آینده نزدیک در اولویت قرار دارد و با تمام وجود در زمان زندگی می کند. شناختن فردی از این گروه خونی آسان نیست، زیرا او نه فردی خودمانی است و نه محافظه کار بودنش می گذارد که از حال و هوایش سر در بیاورید. گاهی داشتن گروه خونی AB مشکل است. افراد با این گروه خونی علاقه ای ندارند در چارچوبهای دیگران قرار بگیرند. اگر احساس محدودیت زیاد از حد کنند، چارچوبها و محدودیتها را زیر پا گذاشته و به روش خود عمل می کنند. افراد این گروه به خاطر حسن نیت فراوان و خوش قلبی، همیشه خیر مردم را می خواهند و همه را به صلح و آرامش دعوت می کنند. بسیاری از درمانگرها و کسانی که روی انرژی درمانی کار می کنند، دارای این گروه خونی هستند. در افراد این گروه خونی عشق به معنای واقعی وجود دارد. آنها افرادی مهربان، خوش خلق و آرام هستند. میل به نصیحت کردن و راهنمایی مردم در آنان زیاد است و بسیاری از آنها هر کاری از دستشان بر می آید، برای کمک به دیگران انجام می دهند. کولی ها اصلی ترین صاحبان این گروه خونی هستند و حساسیت شگفت انگیز روحی شان هم می تواند نشانه ای برای عضویتشان در این گروه باشد. اما در میان AB ها، سرگروههای مذهبی را هم مشاهده می کنیم. برای مثال بودا، سن فرانسیس و مهاتما گاندی همگی از اعضای این گروه خونی بوده اند و آرامش فوق العاده شان هم گویای تعلقشان به این گروه است. می گویند که حضرت مسیح نیز دارای گروه خونی AB بوده است.

گروه خونی Ab و حرکات نرمشی

تمرینات آرام بخش و حرکات نرمشی برایشان مفید است. از نظر فعالیت بدنی به این گروه توصیه می شود که ترکیبی از فعالیت های آرام مثل یوگا و نیز جلساتی از تمرینات اندکی پرتحرک تر مثل ایروبیک یا پرش سبک را داشته باشند.

رژیم غذایی گروه خونی Ab چیست

افراد با گروه خونی AB می توانند ترکیبی از رژیم غذایی هر دو گروه خونی A و گروه خونی B را داشته باشند. افراد این گروه کمترین تمایل را به مصرف گوشت دارند. این افراد باید بیشتر رژیم غذایی گیاهی داشته باشند و تنها در موارد نادر مقداری ماهی، گوشت (نه مرغ) و فرآورده های لبنی مصرف کنند. با غذاهای گیاهی، لبنیات و غذاهای دریایی به خوبی کنار می آیند. خوردن زیاد گوشت برای این گروه مفید نیست و باید از آن پرهیز کنند. آنها همیشه باید در رژیم غذایی خود سبزیجات را بگنجانند. بهترین خوردنی ها برای گروه خونی AB ماهی، سبزیجات، کربوهیدارت ها و غلات است، بدن آنها بیشتر از هر چیز با گوشت سفید هماهنگ می شود. خوردن گوشت سفید به همراه سبزی ها بهتر از گوشت قرمز است. خوردن نان ضرری ندارد به جز اینکه چاق کننده است. در انتخابهای غذایی آنها باید کشف کنند که چه زمانی آنها شبیه گروه خونی A هستند و چه زمانی شبیه گروه خونی B. به عنوان مثال لبنیات ممکن است برای آنها خیلی خوب و یا خیلی بد باشد.

همه چیز درباره گروه خونی Ab

در این گروه خونی هر دو آنتی ژن های A و B روی سطح گلبولهای قرمز حضور دارد،خون فاقد هرگونه آنتی بادیهای ضد A و B است. حدود ۴% مردم گروه خونی AB+ و ۱% گروه خونی AB- دارند چنانچه سطح گلبولهای قرمز فردی واجد این آنتی ژن(D) باشد، گروه خونی فرد RH+­ و چنانچه فاقد این آنتی ژن باشد RH- میباشد، که در کنار سیستم ABO بصورت (+) و یا (-) نشان داده میشود. از آنجایی که نخستین بار در میمون (RHESUS) شناسایی گردید به این نام خوانده میشود. نکته:۸۵ تا ۹۰ درصد ایرانیان RH+ میباشند. چارچوب جزئی‌تر و دقیق‌تر گروه‌های خونی نیز به ترتیب زیر است: – افراد دارای گروه خونی O منفی فقط می‌توانند از گروه خونی O منفی خون دریافت کنند. – افراد دارای گروه خونی O مثبت می‌توانند از گروه خونی گروه خونی O مثبت و گروه خونی O منفی خون دریافت کنند. – افراد دارای گروه خونی A منفی فقط می‌توانند از گروه خونی A منفی و گروه خونی O منفی خون دریافت کنند. – افراد دارای گروه خونی A مثبت می‌توانند از این گروه‌ها خون دریافت کنند: O منفی، O مثبت، A منفی و A مثبت. – افراد دارای گروه خونی B منفی فقط می‌توانند از گروه خونی O منفی و گروه خونی B منفی خون دریافت کنند. – افراد دارای گروه خونی B مثبت می‌توانند از این گروه‌ها خون دریافت کنند: گروه خونی O منفی، گروه خونی O مثبت، گروه خونی B مثبت و گروه خونی B منفی. – افراد دارای گروه خونی AB منفی می‌توانند از این گروه‌ها خون دریافت کنند: گروه خونی O منفی، A منفی، B منفی و AB منفی. – افراد دارای گروه خونی AB مثبت نیز می‌توانند از همه گروه‌ها خون دریافت کنند. درواقع اگر شما دارای گروه خونی AB باشید، «گیرنده همگانی» ‌هستید و می‌توانید از همه گروه‌های خونی، خون مورد نیاز خودتان را دریافت کنید. همچنین اگر دارای گروه خونی O باشید، «اهداکننده همگانی» محسوب می‌شوید. 

گروه خونی Ab و بیماری ها

سیستم دفاعی بدن افراد این گروه تا حدی ضعیف بوده و در برابر میکروبها و ویروسها از خود مقاومت زیادی نشان نمی دهد. یعنی اگر برای میکروبها و عوامل بیماری زا در بدن افراد گروه خونی O قفلها و بندهای زیادی وجود دارد، در افراد گروه خونی AB در برابر ورود میکروبها یک قفل هم یافت نمی شود. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعیف تر از دارندگان گروه خونی O است و به راحتی نمی توانند پروتئین های حیوانی را هضم کنند زیرا مقدار اسید معده آنها کاهش یافته و به قدر نیاز آنزیم ترشح نمی کنند. با این حال، میزان مصرف گوشت قرمز و موادغذایی مدرن مانند انواع فست فود در آنها بالاست. همانند گروه خونی A افراد با گروه خونی AB در واکنش به استرس ضعیفند. آنها قوی تر، نیرومندتر و فعالتر از افراد با گروه خونی A هستند، ولی بایستی به سطوح استرسشان توجه داشته باشند تا ایمنی بدنشان به خطر نیفتد.

بهترین و بدترین صفات گروه خونی Ab چیست

بهترین صفات خونسرد کنترل شده منطقی درونگرا همدل بدترین صفات کناره گیر منتقد مردد بیرحم افراد مشهور با گروه خونی AB بودا سن فرانسیس مهاتما گاندی باراک اوباما جان اف کندی مرلین مونرو توماس ادیسون جکی چان کن کیتامورا

بیشتر بخوانید : گروه خونی o

  • مجید بداغی

درمان سرفه خشک در نوزادان

دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۳ ب.ظ

روش های درمان سرفه خشک در نوزادان زیر 1 سال

روش های درمان سرفه خشک در نوزادان زیر 1 سال در سایت جسارت

سرفه خشک در نوزادان ، درمان سرفه خشک در نوزادان ، علت سرفه خشک در نوزادان ، سرفه های خشک در نوزادان ،دلیل سرفه خشک در نوزادان،دلایل سرفه خشک در نوزادان،سرفه خشک در کودکان،سرفه خشک در کودکان نشانه چیست،سرفه خشک نوزادان،درمان سرفه خشک در کودکان

سرفه خشک در نوزادان ، درمان سرفه خشک در نوزادان ، علت سرفه خشک در نوزادان ، سرفه های خشک در نوزادان 

سرفه خشک نوزادان

سرفه یکی از بیماری های رایج در کودکان است. سرفه انواع مختلف دارد سرفه خشک، سرفه همراه با خس خس و سرفه پارسی. دلیل اصلی سرفه عفونت سیستم تنفسی، سرماخوردگی، سینوزیت، آسم و ریفلاکس معده است. سرفه همراه با علائمی مانند دشواری در قورت دادن، صدا دادن گلو هنگام تنفس، آبریزش بینی، درد قفسه سینه، خس خس کردن، تنگی نفس، تب و بی حالی می باشد.سرفه باعث ناراحتی نوزاد می شود اما معمولا سرفه بعد از دو هفته برطرف می شود و جای نگرانی نیست. آرام کردن نوزادی که از سرفه می کند کار سختی است و ممکن است چند شب بی خواب شوید تا فرزندتان بهتر شود.تاثیر سرفه بر نوزاد بستگی به نوع آن دارد. سرفه ها ممکن است خشک باشند. سرفه خشک نشانه سرماخوردگی نوزاد یا آنفولانزا است. فرزند شما در سال اول حدود هشت بار سرما می خورد و این مسئله باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن نوزاد می شود.سرفه خشک به دلیل ورم گلو یا عفونت گوش در نوزدان اتفاق می افتد. ورم باعث خارش انتهای گلوی نوزاد می شود و نوزاد برای خلاصی از دست آن، سرفه می کند.سرفه خشک باعث تولید مخاط می شود. نوزاد شما سرفه می کند تا خلط موجود در ریه را خارج کند.در این مطلب از سایت جسارت به سرفه خشک در نوزادان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم و علت سرفه خشک در نوزادان

سرفه یکی از نشانه های عفونت است؛ معمولا سرفه عامل سرما خوردگی ویروسی است.گاهی اوقاات نوزادان سرفه های نگران کننده ای می کنند که شامل:- خناق؛ عفونت ویروسی که باعث گرفتگی صدا می شود.- سیاه سرفه؛ عفونت باکتریایی نای. برای این مشکل واکسیناسیون تجویز می شود.- برونشیت؛ عفونت ویروسی ریه.سرفه می تواند عامل غیر عفونتی نیز داشته باشد مانند آسم.علائم سرفه خشک : تب ، گلودرد ، گرفتگی بینی یا آب ریزش ، خارش ، قرمز شدن چشم ها، بی اشتهایی ، تورم غدد لنفاوی زیر بغل، روی گردن و پشت سر

درمان سرفه خشک در نوزادان

قرص های سرماخوردگی و سرفه برای نوزاد مناسب نیست. این قرص ها را نباید به نوزاد زیر 6 سال داد زیرا عوارض جانبی دارد.اقدامات زیر را برای کمک به نوزاد انجام دهید:- مطمئن شوید فرزندتان به قدر کافی استراحت می کند.- غذای بیشتری به فرزندتان بدهید. نوزاد نیاز به نوشیدنی دارد تا عفونت برطرف شود.- مقدار مناسب پاراستامول یا ایبوپروفن اطفال به فرزندتان بدهید. این قرص های مسکن باعث کاهش تب می شود. اگر فرزند شما بعد از هفته 37 بارداری به دنیا بیاید و وزنش بیشتر از 4 کیلوگرم باشد، می توانید از دو ماهگی پاراستامول اطفال به او بدهید. اگر فرزند شما بزرگ تر از سه ماه است و وزن او حداقل 5 کیلوگرم است، می توانید به او ایبوپروفن اطفال بدهید.- بخور دادن به برطرف شدن سرفه نوزاد کمک می کند. با فرزندتان در حمامی که دوش آن باز است بنشینید. هوای گرم و بخار موجود در هوا به باز شدن مجاری تنفسی کمک می کند. نوزاد را از آب داغ دور نگه دارید.- اگر فرزند شما بالای یک سال است، به او محلول آب گرم، عسل و لیمو بدهید. بهتر است به نوزاد زیر یک سال از این نوشیدنی ندهید زیرا عسل می تواند باعث مسمومیت غذایی نوزاد شود.

چه زمانی باید نوزاد را باید نزد پزشک برد؟

اگر نوزاد زیر سه ماه است، هر زمانی که احساس کردید بیمار است او را نزد پزشک ببرید. همچنین نوزاد را باید نزد پزشک ببرید اگر:سرفه های او بعد از 5 روز بهتر نشد ، سرفه های او بدتر شد ، برای نوزاد زیر سه ماه دمای بدنش به بیش از 38 درجه سانتی گراد رسید و برای نوزاد زیر 6 ماه دمای بدنش به بیش از 39 درجه سانتی گراد رسید ، در هنگام نفس کشیدن مشکل دارد ، مخاط های سبز قهوه ای یا زرد سرفه می کند.اگر نگران سرفه های نوزاد خود هستید، در صورتی که علائم بیماری های زیر را نشان داد نیز او را مورد درمان قرار دهید:خناق سیاه سرفه برونشیت آسم

درمان سرفه خشک در نوزادان با شیر مادر

مایعات برای مرطوب نگه داشتن غشاهای مخاطی و کاهش حساسیت لازم هستند. اگر کودک شما هنوز با شیر مادر تغذیه می‌کند، بهترین درمان سرفه خشک کودک شما، شیر مادر است؛ شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که به بهبود سرفه خشک کودک کمک می‌کند.

درمان سرفه در نوزادان

اگر کودک شما دچار سرفه‌های خشک است و نمی‌تواند بخوابد، یک راه حل ساده این است که فقط سر کودک را کمی بالا ببرید. یک بالش را زیر تشک کودک، زیر سر او قرار دهید تا سر کودک در سطح بالاتر قرار گیرد.

سرفه خشک در نوزادان

بخار آب یک روش عالی برای درمان سرفه خشک کودکان است. ممکن است روش‌های سنتی که بزرگسالان برای درمان سرفه خشک استفاده می‌کنند، جواب ندهد، بنابراین دوش گرم را امتحان کنید. دوش را باز کنید تا بخار ایجاد شود، سپس کودک را مدتی در حمام نگه دارید، تا بخار آب را استنشاق کند.

درمان سرفه خشک در نوزادان با قطره

قطره‌های بینی سالین به طور مستقیم برای درمان سرفه خشک کودکان موثر نیست، اما گرفتگی بینی را برطرف کرده و به تنفس آسان‌تر کودک، کمک می‌کند. قطره‌های سالین، نوعی آب نمک است.

درمان سرفه در نوزادان با بخور

هوای خشک منجر به ضخیم شدن لایه‌های خلط در مسیرهای تنفسی کودکان و در نتیجه باعث سرفه خشک می‌شود. راه حل این است که با استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز، هوا را مرطوب کنید تا مسیرهای تنفسی کودک نرم‌تر شود.

درمان گیاهی سرفه نوزادان با گیاه بنگ دانه

این ماده خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد خشک شده و کبابی این ماده را روی یک پارچه نخی بریزید و سپس آنرا روی قفسه سینه کودک، کف پا ، کف دست یا پشتش قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خیلی داغ نباشد و ابتدا روی مچ دست خود امتحاتش کنید.آنرا روی سینه عریان و بدون لباس کودک خود قرار ندهید.همچنین شما می توانید این ماده را بخور بدهید و در اطراف بینی کودکتان نگهدارید که به شدت برای رفع سرفه مفید است. این روش برای نوزادان 3 ماهه تا 6 ماهه مناسب است.

سرفه خشک نوزادان

تعدادی سیر را با روغن خردل بجوشانید و سپس وو آنرا بصورت موضعی، روی قفسه سینه، گردن، کف پا و کف دست کودک خود قرار دهید این ماده به سرفه کودک شما کمک میکند ، توجه داشته باشید ، که روغن باید گرم شود ، نه خیلی داغ. روغن داغ به بدن گرما می بخشد و سیر بدلیل خواص ضد باکتریایی که دارد، سبب نابودی سرماخوردگی می شود.

درمان سرفه خشک در نوزادان با ویکس

هنگامی که کودک شما سرفه می کند و با گرفتگی سینه مواجه میشود، در الگوهای خواب هم به مشکل میخورد برای اینکه کودکتان به آرامی در طول شب بخوابد، این راه حل سریع را امتحان کنید. برای انجام این کار شما فقط نیاز به یک ویکس مخصوص کودکان دارید، تا به کف پاهای کودک بمالید و سپس جوراب پشمی یا نخی پایش کنید( که انتخاب نوع جوراب به دمای هوا بستگی دارد)

درمان سرفه خشک در نوزادان

مطالب مرتبط :

همه چیز درباره علت و درمان سرفه خشک در دوران بارداری

روش های درمان سریع سرفه خشک در طب سنتی با گیاهان

روش هایی موثر برای درمان سرفه خشک در شب و هنگام خواب

  • مجید بداغی

درمان اسهال مزمن در طب سنتی

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶ ب.ظ

موثرترین روش درمان اسهال مزمن در طب سنتی و با رژیم غذایی مناسب

موثرترین روش درمان اسهال مزمن در طب سنتی و با رژیم غذایی مناسب در سایت جسارت

 درمان اسهال مزمن در طب سنتی ،  درمان اسهال مزمن ، درمان اسهال مزمن طب سنتی ، درمان اسهال مزمن با طب سنتی،درمان اسهال مزمن از نظر طب سنتی

 درمان اسهال مزمن در طب سنتی ، درمان اسهال مزمن ، درمان اسهال مزمن طب سنتی ، درمان گباهی اسهال مزمن

بیماری اسهال مزمن

اسهال بیماری خطرناکی بوده که با از دست دادن آب و املاح ضروری بدن همراه است و در صورت ابتلا نیاز است تا به شکل جدی درمان شود و در صورت عدم درمان با عوارض خطرناکی همراه خواهد بود. دفع مکرر مدفوع به شکل شل و آبکی اسهال گفته میشود که در دو حالت اسهال حاد یا مزمن بوده، نوع حاد این بیماری معمولا پس از چند روز، برطرف می‌شود اما نوع مزمن آن بیش از 14 روز طول می‌کشد و در اثر بیماری‌ها و مشکلات جدی‌تری بروز می‌کند و در برخی موارد اسهال و استفراغ با هم همراه بوده و پیامد یک عفونت در بدن است.به طور کلی اسهال در کودکان بیشتر از بزرگسالان مشاهده شده به طوریکه بیماری‌های اسهالی از شایع ترین علت های مرگ و میر کودکان در جهان به شمار می روند.در این مطلب از سایت جسارت به درمان اسهال مزمن در طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت بیماری اسهال مزمن چیست ؟

عمده‌ترین دلیل اسهال عفونت روده‌ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود. این آلودگی‌ها معمولاً از طریق غذا یا آبی حاصل می‌شوند که آلوده به مدفوع شده‌اند یا مستقیماً از فردی منتقل می‌شوند که به این بیماری آلوده شده است. این بیماری را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: اسهال آبکی کوتاه مدت، اسهال خونی کوتاه مدت، و اگر به مدت بیش از دو هفته ادامه یابد، به عنوان اسهال پایدار شناخته می‌شود.اسهال می تواند به صورت حاد یا مزمن طبقه بندی شود.اسهال حاد به طور معمول در نتیجه یک عفونت باکتریایی، ویروسی یا انگلی شکل می گیرد. این نوع اسهال می تواند برای چند ساعت تا چند روز طول بکشد و در بیشتر موارد بی نیاز از درمانی خاص به خودی خود درمان می شود.اسهال مزمن به طور معمول چهار هفته یا بیشتر می تواند به طور مداوم یا آغاز-توقف طول بکشد. بیماری های مختلف مانند سلیاک، سندرم روده تحریک پذیر و بیماری التهابی روده می توانند دلیل آن باشند. در این مطلب بر روش های درمانی برای اسهال مزمن متمرکز خواهیم بود. 

درمان اسهال مزمن با جوشانده هل

یکی از شیوه‌های درمان خانگی اسهال نوشیدن جوشانده هل است. به این منظور یک غلاف هل سبز را پوست کنده و دانه‌هایش را پودر کنید. نصف قاشق چایخوری پودر دانه‌ها را در یک فنجان آب جوشانده، سرد کنید و به حالت سرد بنوشید و در صورت اسهال مزمن میتوانید آن را گرم بنوشید.

درمان اسهال مزمن در طب سنتی

بومادران یکی از گیاهان دارویی بسیار باارزش است که دارای خواص نسبتاً زیادی است. ازجمله خواص اصلی آن، اثرات ضداسپاسم، ضدنفخ، ضدورم (ضدالتهاب)، مقوی معده، صفراآور و برطرف کردن بی‌اشتهایی است. مصرف خوراکی آن جهت برطرف کردن مشکلات روده‌ای – معده‌ای ازجمله اسهال و دل‌درد بسیار موثر است.مقدار 2 تا 4 گرم از سرشاخه‌های گل‌دار را با حدود یک لیوان آب به مدت 10 دقیقه می‌جوشانیم؛ سپس صاف کرده و پس از سرد شدن میل می‌شود. این مقدار مصرف را می‌توان بین یک تا سه بار در روز (هنگام صبحانه، ناهار، شام) تکرار کرد. جوشانده حاصل بسیار تلخ است و می‌توان آن را با نبات یا عسل تا حدی تغییر مزه داد.

درمان اسهال مزمن در طب سنتی با دارچین

دارچین مقوی معده، ضد نفخ و ضد اسهال است. همچنین از آن به‌عنوان معطر کننده در ادویه‌جات استفاده می‌شود. به 2 تا 4 گرم از پودر دارچین یک لیوان آب جوش اضافه نموده و 20 دقیقه به حال خود می‌گذاریم. بهتر است درب ظرف بسته باشد و یا پارچه‌ای روی آن قرار دهیم. سپس صاف کرده و صاف‌شده را میل می‌کنیم. دم‌کرده برای درمان اسهال، ضعف کلیه و حالات سرماخوردگی مفید است.

درمان گیاهی اسهال مزمن

زنجبیل درمان بسیار موثر برای درمان اسهال و استفراغ به دلیل ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن است.اضافه کردن ۱ قاشق چای خوری از ریشه زنجبیل تازه خرد شده به ۱ فنجان آب جوش. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه. ، اضافه کردن جرعه ای عسل به این چای. نوشیدن این چای تسکین دهنده ۲ یا ۳ بار در روز تا زمانی که احساس می کنید حالتان بهتر است. شما همچنین می توانید زنجبیل تازه را آماده و چند بار در روز آن را بنوشید. حتی می توانید یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه یا کپسول زنجبیل رابرای درمان اسهال و استفراغ بجوید.

درمان اسهال در طب سنتی

کته برنج بخاطر نوع طبخ و ترکیب نشاسته ای سهل الهضم هست و برای معده و رودههایی که در اثراسهال به هم ریخته مناسبه. لبنیات برای اسهال اصلا خوب نیست ولی ماست و دوغ از این قاعده مستثناست چون به حفظ باکتریهای مفید موجود در روده کمک میکنه و باعث تقوت سیستم گوارش بدن میشود.

درمان اسهال مزمن با طب سنتی

گوشت مرغ بخارپز شده به خاطر بافت نرم و زود هضم بودن پروتئینش، در دوره اسهال توصیه میشه، چون از این طریق میشه مقادیری از مواد مغذی و مورد نیاز رو به بدن رسوند.

درمان اسهال مزمن در طب سنتی با ریحان

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است همچنین داروی خوبی برای اسهال و استفراغ. این می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های اسهال و استفراغ جلوگیری کند.مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل ۲ یا ۳ بار در روز برای کاهش درد معده.همچنین می توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید.همچنین می توانید چای ریحان را روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

درمان خانگی اسهال مزمن

یک قاشق غذاخوری کامل از برگ نعنا همراه با چند قطره آبلیموی تازه و عسل یک هضم کننده مناسب بوده و تسکین دهنده اسهال مزمن است. مصرف این شربت 2 تا 3 بار در روز از بهترین راه‌های درمان خانگی اسهال است.

درمان خانگی اسهال

یک قاشق چایخوری زیره خرد را در یک فنجان آب به مدت دو تا سه دقیقه بجوشانید و به آن یک قاشق غذاخوری برگ گشنیز تازه اضافه نمایید و روزی دو تا سه بار بعد از خوردن یک غذای سبک، از این چای بنوشید.

دمنوش بابونه برای اسهال

یکی از دمنوش‌هایی که بویژه در تسکین دردهای ناشی از اسهال بسیار مؤثر خواهد بود، چای بابونه است. این نوشیدنی آرام‌بخش دستگاه گوارش است و در سریع‌ترین زمان ممکن اسهال را متوقف می‌کند.

درمان اسهال مزمن در طب سنتی با روغن سیاه دانه

گاهی روغن سیاه‌دانه برای درمان برخی از مشکلات گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو همچنین در تسکین اسهال نیز بسیار مؤثر خواهد بود. شما باید مقدار کمی از روغن سیاه‌دانه را با یک فنجان پر ماست خالص مخلوط کنید و سپس مصرف نمایید. این عمل باید، تا زمان فروکش کردن بخش زیادی از علائم اسهال، روزانه دو مرتبه انجام شود.

پرهیز از لبنیات برای درمان اسهال

با وجود اینکه فرآورده‌های لبنی مانند شیر، کره و پنیر طعم خوبی دارند، باید در دوران ابتلا به اسهال از مصرف آن‌ها خودداری شود، زیرا که این مواد غذایی، وضعیت این بیماری را وخیم‌تر خواهند کرد. افراد مبتلا به عارضه‌ی عدم تحمل لاکتوز، باید توجه بیشتری نسبت به این مهم داشته باشند. مصرف فرآورده‌های لبنی پس از فروکش کردن مشکلات معده و برطرف شدن علائم اسهال، هیچگونه منعی نخواهد داشت.

درمان اسهال مزمن در طب سنتی

مطالب مرتبط :

روش هایی برای درمان اسهال مزمن و طولانی در منزل

روش های خانگی برای درمان اسهال مزمن در کودکان با رژیم غذایی مناسب

آیا با بیماری اسهال مزمن و درمان آن آشنایی دارید ؟

روش های مفید برای درمان اسهال مزمن و کاهش وزن در منزل

همه چیز درباره درمان اسهال مزمن در کودکان و بزرگسالان

  • مجید بداغی

قرص لیدی ارا

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۶ ب.ظ

قرص لیدی ارا

قرص لیدی ارا چیست ,قرص لیدی ارا,قرص لیدی ارا چیست,قرص لیدی ارا در ایران,قرص لیدی ارا ویکی پدیا,قرص لیدی ارا برای چیست,قرص لیدی ارا تحریک کننده

قرص لیدی ارا

توضیحاتی در مورد قرص لیدی ارا

قرص پرووسترا Provestra کاملا گیاهی بوده به هیچ عنوان هیچ گونه ماده شیمیایی و هورمونی در آن استفاده نشده است قرص پرووسترا فاقد استروژن – پرورسترون – تستوسترون و هر گونه هورمون استروئیدی می باشد قرص پرووسترا Provestra به هیچ عنوان عوارضی نداشته و شما می توانید با خیالی آسوده از این قرص ها استفاده کنید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد همه چیز درباره آشنایی با قرص لیدی ارا و عوارض آن صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

 

 

  • مجید بداغی